כוננות ביטחונית גבוהה; 164 היתרי כניסה של תושבי שכם נשללו

בנצי לייזרוביץ וקובי פינקלר No Comments on כוננות ביטחונית גבוהה; 164 היתרי כניסה של תושבי שכם נשללו

מאות שוטרים מתגברים את האבטחה סביב העיר העתיקה והדרכים אל הכותל המערבי. ביהודה ושומרון יוטל בחג עוצר כללי מחשש לפיגועים

צילום: Yonatan Sindel/Flash90
14:20
30.04.24
קובי פינקלר No Comments on נתניהו מבטיח: "ניכנס לרפיח – עם עסקה או בלי" | מתעדכן

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

ערב שמחת תורה: כוחות הביטחון בכוננות גבוהה מחשש לביצוע פיגועים על ידי גורמי טרור פלסטינים וערבים ישראלים. בירושלים, מאות שוטרים מתגברים את האבטחה סביב העיר העתיקה והדרכים אל הכותל המערבי. ביהודה ושומרון יוטל בחג עוצר כללי מחשש לפיגועים. בירושלים נמשכו גם אתמול הפרות סדר אלימות מאד של ערבים ישראלים נגד יהודים.

בתום הערכת מצב ביטחונית שקיים שר הביטחון, הוחלט על שלילת היתרי הכניסה לישראל של 164 מבני משפחותיהם של גורמי טרור במרחב העיר שכם.

בשנה האחרונה נמנעה כניסתם לישראל של למעלה מ-2,500 קרובי משפחה של מחבלים פלסטינים שביצעו פיגועי טרור נגד אזרחי ישראל.

מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן מסר כי "מערכת הביטחון פועלת בכל האמצעים העומדים לרשותה לסיכול הטרור ביהודה ושומרון. ידעו המחבלים שמסתתרים בלב האוכלוסיה האזרחית בשכם – שזהותם מוכרת היטב למערכת הביטחון ודרך הטרור שבה הם בוחרים תשליך גם על בני משפחותיהם, שלא יוכלו להמשיך ולהתפרנס בישראל".

הלילה הצליחו כוחות הביטחון לפגוע במחבל שזרק בקבוק תבערה לעבר אוטובוס ישראלי ליד צומת זיף בשומרון. זוהתה פגיעה במחבל.

במקביל, בפעילויות צה"ל, שב"כ ומג"ב נעצרו שישה מבוקשים ברחבי יהודה ושומרון, הבקעה והעמקים. המבוקשים שנעצרו ואמצעי הלחימה שהוחרמו הועברו להמשך חקירת כוחות הביטחון.

הבוקר (ראשון) פרסמה המשטרה את תיעוד מעצרו של המחבל השני שביצע פיגוע הירי לעבר הישוב בית-אל.

צילום: דוברות המשטרה

video
play-sharp-fill

בתוך כך, גורמי ביטחון, בהם בכירים בשב"כ, נפגשו בשבועות ובימים האחרונים עם רבנים בציונות הדתית ובעלי השפעה בהתיישבות, במטרה לפעול נגד פעולות נקם עצמאיות של יהודים נגד פלסטינים בשטחי יהודה ושומרון. כך פורסם היום (ראשון) בתוכנית הבוקר הזה בכאן רשת ב.

גורמי הביטחון הביעו דאגה בפני הרבנים מהתגברות התופעה של הפעולות העצמיות והפגיעה בפלסטינים, שלטענתם מסלימים את המצב ופוגעים במאמצים של כוחות הביטחון לסכל את הטרור. הם הבהירו בפגישות שהתקיימו כי הם רואים בחומרה את האירועים, שגורמים להסטת פעילות כוחות הביטחון מהפעילות נגד הטרור וסיכול הפיגועים כדי למגר את האירועים הללו.

ביום רביעי שעבר נערכה פגישה בין בכירים בשב"כ לבין הרב חיים דרוקמן ועוזריו בביתו. אחריו הועברה פנייה של הרב לרבני ישיבות שבה הוא ביקש מהם לפעול כדי למנוע פעולות ענישה עצמאיות בכפרים הסמוכים לישובים יהודים, למנוע חיכוך עם אוכלוסיה פלסטינית שעלולים להביא להסלמה נוספת ולפגוע בחיילי צה"ל ובכוחות הפועלים במקום. גורמי ביטחון הביעו בשיחה עם כאן חדשות שביעות רצון מהאחריות כלשונם שגילתה המנהיגות הרבנית.



0 תגובות